Dag 6 Las Vegas

19 juli 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Las Vegas is gesticht met dank aan de spoorwegen die werklui van de Hoover Dam naar Las Vegas vervoerden ter ontspanning. Om de ergste verveling van de werklui aan de Hoover Dam tegen te gaan besloot de staat van Nevada het gokken te legaliseren. In eerste instantie is Las Vegas groot geworden door de maffia. Tegenwoordig niet meer en staat gokken steeds meer in de schaduw van entertainment. Al moet ik zeggen dat ik daar niet veel van gemerkt heb. Elk gebouw waar je inliep, stonden ruimtes vol met gok automaten. In Las Vegas is alles in de overtreffende trap Amerika. Big, bigger, biggest! Wat een stad, dat is een belevenis. Hotels die niet zouden misstaan in Disneyland. Verkleinde versies van de IJffeltoren, Arc de Triomph, het Vrijheidsbeeld. Verder is klein Venetië nagebouwd met echte gondeliers. Zelfs op de eerste verdieping in het hotel waren kanalen met water nagemaakt, ook hier kon je een rondje met een gondel meevaren. En overal casino’s, overal waar je kijkt reclameborden en nog meer casino’s. We hebben de eerste avond 1 helft van de stad gewandeld. Niet echt de stad zelf maar alleen de strip, van hotel naar hotel, want ook hier is het nog zeker 45 graden, we zitten wel in de woestijn hè. Dronken worden doen wij hier niet, want we zijn in de bar van een groot hotel, of eigenlijk de bar in het casino, geweest en hebben hier 2 bier, 1 cola en 1 soda besteld, want we hadden zo een droge mond van de hitte, en moesten 30 euro afrekenen. Dat doe je ook maar 1 keer, daarna hebben we alleen nog maar flesjes water bij ons gehad. Rond tien uur waren we allemaal moe, moe van de hitte en de drukte. Alvin heeft weer zijn trucje met Uber uitgehaald en weer werden we lekker naar het hotel gereden. Nu naar bed want morgenochtend gaan we kanovaren in de Black Canyon.  Dit gaan we doen op Lake Mead. Lake Mead is een groot meer dat door mensen is aangelegd. Dit meer bestaat dankzij de Hoover Dam.
Om 8 uur gaat de telefoon, voordat ik echt wakker ben stopt de telefoon en even later komt Alvin aankloppen, snel snel, over 25 minuten komen ze ons ophalen voor onze kanotocht. Nu al, dat was toch pas om 10 uur? We zouden nog wel lekker rustig gaan ontbijten in ons hotel. Nee hoor geen tijd voor, goed geboekt Hulst maar verkeerd gekeken. Anderhalf uur van te voren halen ze ons van het hotel. Pffff nou snel, snel, geen ontbijt en naar de receptie.
De kanotocht was geweldig, op het water was het iets koeler en er waren waterpistolen om elkaar nat te spuiten. Leuk, gezellig spelen, maar ook verkoelend. Gelukkig waren er ook snacks en heerlijk koud water dus we hebben ontbeten met zoute krakelingen en water. Weer eens wat anders. In een korte pauze hebben we ook nog even gezwommen, het water was wel heel koud, dat vind ik vreemd in die warmte. Op de terugweg hebben we flink moeten peddelen want we hadden wind tegen. Het was wel heerlijk om zo even buiten bezig te zijn, goed ingesmeerd, met een hoed op je hoofd anders heb je zo een zonnesteek, maar toch niet zo idioot heet (36 graden?)
Rond drie uur waren we weer in het hotel, even wat eten, douchen en dan weer Las Vegas in. De andere kant van de stad hebben we nog niet bekeken dus die is nu aan de beurt. Op de strip, lopen allerlei jonge meisjes half naakt, met veren die zich aanbieden om samen met je op de foto te gaan. Tot nu toe zie ik alleen maar een paar mannen dat doen, met een midlifecrisis crises, denk ik, want wie zou dit nu willen? We zijn op zoek gegaan naar het bord, welkom in Las Vegas maar Jan ik zijn afgehaakt toen we bijna aan het eind  waren. We zijn een hotel gaan bekijken waar het thema tropisch regenwoud was. Erg mooi gemaakt, duur hotel. Ik heb trouwens twee dollar in een gokautomaat gegooid en er 20 dollar uitgehaald. Grappig hè. Wel stoppen anders ben je het gelijk weer kwijt. Dat gebeurde de eerste keer, 1 dollar erin en ik won gewoon na een kwartiertje spelen 37 euro, met hulp van Alvin en Jamie, want ik snapte er niet veel van. Jamie en Alvin gingen nog even in de roller coaster die in hotel New York, New York begint en door een groot deel van de stad loopt. Wachttijd half uurtje. Jan en ik zijn doorgelopen naar een watershow. Erg leuk allemaal, maar het wordt nu wel erg druk in de stad en het is nog steeds 40 graden. Wij hebben het gehad en willen naar het hotel. Wat nu? geen Alvin, geen Uber. Dan maar met de “ vliegende metro” hoog boven de stad. Maar...... je kan nergens instappen, pfffff wat nu, moe, warm, hongerig, iedereen die mij goed kent weet dat mijn humeur nu zakt naar het vriespunt! Gelukkig er rijd een gewone taxi, Jan houdt hem aan, yes mijn held!!!!!! Ik ontdooi weer!!

Deze vakantie begint wel een beetje op de vakantie in Vietnam te lijken. We zien heel veel, maar ik zie ook langzaam weer de wallen onder mijn ogen verschijnen. Vakantie is toch ook uitrusten ........ of niet? Misschien morgen, dan bezoeken we de Hooverdam!

1. Dennis:
    Leuk verslag weer..... De ouderdom slaat toe.... 😂 😂
  2. Sandra:
    19 juli 2019
    Ik sluit mij aan bij het vorige bericht hahahahaha.
  3. Yvonne Doncker:
    19 juli 2019
    Gelukkig Kun he op het strand nog even past weaken bijkomen