Grand Canyon en Route 66

20 augustus 2019 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we iets vroeger opgestaan omdat we naar de Grand Canyon rijden. We willen hier graag een hike (wandeling) maken. De natuur onderweg lijkt nog niet op de Grand Canyon, maar zodra we het National Park inrijden komt er al snel een uitkijkpost. Prachtig uitzicht van hier, zonde dat we er vandaag alleen maar doorheen kunnen rijden, hooguit een wandeling maken. De Grand Canyon is vanuit verschillende uitkijkpunten goed te zien. We kijken van bovenaf op de Canyon.
De Grand Canyon is een van de zeven natuurlijke wereldwonderen. Het is een diep ravijn dat in ruim 6 miljoen jaar tijd door de Colorado River is gevormd. Bij het bezoekerscentrum zien we ook de start van de trail vanaf Matherspoint. Dit is een wandeling van 4 km. heen en weer. De temperatuur is zo’n 30 graden in de zon, het is wel te doen dus. We wennen al een beetje aan de hoge temperaturen. Een prachtige wandeling met veel vergezichten. We hebben weer heel veel foto’s gemaakt dat wordt weer lastig kiezen straks.
Na onze wandeling reizen we verder naar route 66. Deze bekende route is de oorspronkelijke snelweg tussen Chicago en Los Angeles. Nu is het een hele lange weg die rijdt langs kleine Western stadjes. Deze zijn over het algemeen van toeristische aard. Leuk om doorheen te reizen en wat foto’s te schieten.

Het eerste dorpje wat we passeren heet Williams en staat bekend als de "Poort naar de Grand Canyon". De stad is gesticht in 1881 en is vernoemd naar de beroemde man, Old Bill Williams.
Het stadje heeft een historic downtown district met 6 woonblokken. De blokken beschikken over een rijk erfgoed waar het draait om het oude westen en route 66.
In Williams stonden veel oude auto's, souvenierwinkels, oude tankstations en grote borden op de gevel.
Bij toeval komen we het dorpje Peach Springs tegen. Hier staan een paar gebouwen in oud western stijl en een typisch Amerikaanse politiewagen.

Vandaag overnachten we in het stadje Laughlin. Laughlin is een charmant stadje dat ligt aan de Colorado River. Het is een stadje dat vlakbij Las Vegas ligt en dat betekent dus ook dat we weer in de woestijn zitten. Op het moment dat we de auto uitstappen valt er een warme deken over ons heen. Of eigenlijk een warme deken is niet het goede woord. Het is er bloedheet, binnen twee minuten zijn we drijfnat van het zweet. Laughlin is eigenlijk “klein Las Vegas”  het hotel heeft een casino dat de omvang van Las Vegas evenaard.
Voor morgen staat eigenlijk op de planning om via route 66 naar nog een western dorpje te rijden, door een natuurpark naar Palm Spings. Maar we hebben besloten dit over te slaan en rijden door naar LA zodat we een dag extra hebben om deze stad te bekijken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade