Dag 3 Monterey / Modesta

16 juli 2019 - St. Louis, Missouri, Verenigde Staten

Ja dat is even wennen, reizen in Amerika. Graag wil je alles zien wat in het dagprogramma staat, maar vandaag zijn we er achter gekomen dat we keuzes moeten maken. Eigenlijk stond ook een bezoek aan Carmel en Modesta op het programma maar dat is dus duidelijk niet gelukt.
Ook omdat we eigenwijs waren en dachten, we gaan langs de kust rijden zodat we dat ook gezien hebben, misschien ook even lunchen daar. Ha, ha, een prachtige reis, geen spijt van, maar Carmel hebben we helemaal niet aangedaan en het bezoek aan Modesta beperkte zich tot een overnachting.

Het was wel een prachtige reis, met mooie grillige stranden en afwisselende natuur.
Onze eerste stop was bij een paar surfers. Om te kunnen waveboarden moesten ze langs een rotspartij naar beneden. En dan maar wachten op de juiste golf. Leuk om te zien, een paar keer is het ze gelukt.
Onze volgende stop was Fischerman’s Wharf. Eigenlijk was het een soort Efteling straatje met leuke gekleurde winkeltjes. Veel vis restaurantjes en wat souvenirwinkeltjes en bureautjes die rondtoer op zee aanbieden. Met bootjes met glazen bodems zodat je vissen kunt zien, of dichte boten op zoek naar Walvissen. Bij de Coast Guard Pier, ten noordwesten van Fisherman's Wharf, liggen grote kolonies zeeleeuwen. Grote kolonies hebben we niet gezien, maar wel een paar zeehondjes in het water. Onze keuze was niet om met een bootje mee te varen maar oma naar het
Monterey Bay Aquarium te gaan. Dit is met recht een van Amerika’s bekendste aquaria. Tot de zesduizend aquariumbewoners behoren onder andere vissen, roggen, pinguïns, haaien, flamingo’s, schildpadden en otters. In het complex bevindt zich een van de grootste aquariumtentoonstellingen ter wereld: het Kelp Forest, is een onderwaterwoud op acht meter diepte. Je ziet er haaien en vissen in hun natuurlijke habitat. Bijzonder zijn de kwallen die je in de ‘Jellies Experience’ kunt bekijken. Er zwemmen verschillende soorten rond, variërend in grootte van tien tot bijna veertig centimeter. Een van de populairste bewoners van het aquarium is de Giant Pacific Octopus; een gigantische inktvis. Heel bijzonder om te zien, de moeite waard.

Toen was het zes uur en moesten we nog naar Monterey rijden, een ritje van 2,5 uur. Afstanden zijn niks in Amerika. Ook de benzine is heel erg goedkoop, niks kwartje van Kok of dubbeltje van Rutte, tank vol voor 39 dollar. De dollar is omgerekend ietsje duurder dan de euro. Lekker toch.

Aangekomen in Monterey hadden we echt wel honger, snel inchecken in een heel leuk hotelletje met kleine eigen appartementjes. En dan eten bij Danny’s, fijn voor Alvin, blijft een beetje in de familie, eten bij zijn zuster, hi,hi. Heerlijk was het, een wegrestaurant met van die typische tafeltjes met bankjes zoals ze op tv ook vaak te zien zijn. Een heerlijke beefstuk met een grote salade. De beefstuk was, eerlijk is eerlijk, nog lekkerder dan bij Loetjes. Kan bijna niet hè, maar ja toch wel!
Hamburger voor Alvin, spagetti ( what’s new) voor Jamie en een bord gegrilde kip met uien voor Jan. Ook heb ik de lekkerste Icetea ooit gedronken. Zelf gemaakt met pickwick thee, gekoeld met een heleboel ijsblokjes en citroen. Heerlijk ga ik ook in Nederland maken. En weer refill. Het waren al glazen van een halve liter en als je de bodem maar naderde kreeg je al een nieuwe.
Ik ben twee keer mijn bed uitgeweest om even naar de “restroom” te gaan. Zo heet het toilet hier in Amerika. En een liter Icetea is niet niks. We hebben heerlijke bedden met kamer met airco, hier is dat nodig, vanaf vandaag wordt het warmer, heerlijk!!!

Morgen iets vroeger op pad omdat we dan naar Yosemite park gaan. Hier hebben we vooraf al keuzes gemaakt. Eigenlijk willen we alles, maar dat lukt niet in twee weken, ook niet in een maand denk ik.

1. Sandra:
    17 juli 2019
    Heerlijk om alles mee te lezen!!! Jullie maken ook weer van alles mee......door de computer eruit gepikt hahahahaha, zeker het uiterlijk van een terrorist...
    Zie uit naar alle verhalen, veel plezier!!!
  2. Dennis:
    18 juli 2019
    Mooi verhaal weer.... 🤗 Doe Yogi Bear de groeten van me als je hem tegenkomt in Yosemite.... 😂