Wick
10 augustus 2024 - Wick, Verenigd Koninkrijk
Vandaag, zaterdag, al weer de 6e dag, time flies when your are having fun. Die Schotten zijn super aardig maar niet te verstaan. Ik lach vriendelijk en zeg Ay, dat is geloof ik meestal goed ze zijn er tenminste tevreden mee. Vanochtend is het plan om naar Wick te rijden, maar met een tussenstop in Golspie, daar zijn de Highland Wildcat trails. Een trail is een uitdagende beklimming van bijvoorbeeld de Ben Bhraggie. Dat is een heuvel in Schotland die tot een hoogte van 397 meter boven de zeespiegel stijgt. De heuvel domineert de skyline boven het dorp Golspie en is zichtbaar vanuit vele delen van East Sutherland. Deze 5.1 km heen en terug trail wordt over het algemeen gezien als een uitdaging. Het is gemiddeld een wandeling van 2 uur en 15 minuten. Normaal gesproken dan he, als je de route loopt zoals bedoeld is. Wij hebben er ietsie langer over gedaan want wij hebben 3 routes door elkaar gelopen. Gevolg verdwalen.... nee niet weer. Kijk op mijn horloge. Wij hebben 11.42 km gelopen in ruim 3 uur. Nog snel als je ziet dat 5.1 km gelopen wordt in 2 uur 15. Maar het was wel erg mooi. Schitterende natuur gezien. Het wijdse gezicht toen we boven waren dat was de moeite waard. We kwamen op de terugweg bijna langs de waterval, dat was een andere wandeling, maar dan hadden we 2 km extra moeten lopen en dat was net iets te veel. Terug bij de camper hebben we eerst gelunched. Jan stootte zijn hoofd voor de 2e keer aan een openstaand kastje (zie foto) en hij mag nu officieel de bovenkastjes niet meer open doen, want hij sluit ze niet direct weer. Ik pak dus de kopjes en het bestek e.d. vanaf nu. Na de lunch zijn we verder gegaan naar Wick. We kwamen nog langs Dunrobin Castle maar die hebben we overgeslagen. In Wick hadden we volgens die man de laatste plek op de camping, maar het is nu 21.00 en er zijn nog tig plekjes. Misschien niet goed verstaan. Nog even gewandeld naar Wick, klein stadje, niet veel te doen. Wel mooie plekjes. Dan maar een biertje in de pub!! Daarna lekker eten en uitrusten. Morgen moeten we eten inslaan want de volgende 2 overnachtingen is in de wildernis en is er niets meer te krijgen???? We gaan het zien.
