Eindelijk op weg naar Kenia!

15 februari 2018 - Diani Beach, Kenia

Dag allemaal. Na veel voorbereiding is het dan eindelijk zo ver. We zijn woensdag om 17.30 gestart op Schiphol en vandaag, donderdag, rond 13.00 aangekomen in het resort. Het is hier twee uur later, dus was het gelijk 15.00. Het was een hele reis! Van de enorme vliegtuigen op Schiphol, stapten we in Nairobi over op een kleiner exemplaar om naar Mombassa te vliegen. Op een van de vleugels zat ducktape geplakt, maar niemand maakte zich daar druk om, ik wel een beetje. Hakuna Matata is Swahili en betekent, maak je geen zorgen!  Hier vandaan vertrekken we de komende 10 dagen naar de scholen. Het resort waar we logeren is prachtig. Heel bijzonder is dat de aapjes hier vrij rondlopen. Deuren dus dicht houden, anders vergrijpen ze zich aan je spullen. Er zat er vanmiddag al een op mijn balkon (de deuren had ik gelukkig dicht). Het resort is vrij luxe en wel een behoorlijk contrast met wat we onderweg hier naar toe zagen. Dat is wel even wennen. Ons hotel ligt pal aan de oceaan (leuk om in de klas uit te zoeken welke oceaan?). Prachtig witte stranden en veel mensen die geld proberen te verdienen aan toeristen. Maar geef ze eens ongelijk. De Kenianen zijn blij dat we er zijn. Het toerisme zorgt voor inkomsten voor de mensen hier.  Vanmiddag even bijgekomen van de reis, vanavond een eerste meeting gehad, en morgenvroeg gaan we aan de slag. We vertrekken om half negen en gaan eerst kijken op een basisschool, bij de directeur en in de klas, om een eerste indruk te krijgen. In de middag gaan we samen met de regiomanagers de workshop doorspreken. We zitten morgen vooral in het stadium van TO MEET en TO CONNECT. Maar met zoveel leraren bij elkaar hoor je zoveel mooie dingen dat bij ons het TO LEARN ook al is begonnen. Ik ben heel benieuwd naar de dag van morgen, als de WiFi het toelaat, horen jullie morgen hoe dat is gegaan. De foto's laten de verschillen goed zien. Tot morgen

1. Jamie:
    Hakunamatata!! Neem je wel een leuk aapje mee? 😊
  2. Simone:
    15 februari 2018
    Ik hoop dat de WiFi het morgen doet! Ben benieuwd hoe het daar met je gaat. Geniet er van. Gr Simone.
  3. Joke van der Vlugt:
    15 februari 2018
    Bijzonder hoor, ik kijk uit naar je blogs.
    Hakunamatata.
    Geniet ervan.
  4. Marianne:
    Hakuna Matata...?
    Blij dat je er heelhuids bent aangekomen!
    Maar vooral genieten hoor!
    Kus & Groetjes
  5. Jolanda:
    15 februari 2018
    Fijn dat de reis goed is gegaan. Nu op naar de leuke, spannende en geweldige ervaringen.
  6. Berta:
    17 februari 2018