Lapland februari 2023

11 februari 2023 - Sirkka, Finland

Vanochtend om 02.00 kwamen Ruud en Yvonne ons halen om naar het vliegveld te gaan. Schiphol was super rustig, dus we liepen overal zo door. We hadden geen vertraging dus kwamen lekker vroeg aan in Lapland op het vliegveld Kittila. Eindelijk, waren we dan begonnen aan ons droomreisje. We hebben het hier al jaren over en dan is het nu zover.

In het vliegtuig heerlijk 2 uurtjes geslapen, maar ik heb ook lekker liggen snurken volgens Yvonne. Ze heeft een verschrikkelijke foto van me gemaakt.

de piloot vertelt ons het is vandaag prachtig helder weer, fris maar niet al te koud. -6, maar vorige week was het -18. Dus dat is andere koek. Als de koffers komen zien we dat de mijne nat is, die is gevallen. Ook een beetje stuk. Lekker dan, mijn in Amerika gekregen koffer is geen lang leven beschoren. Maar gelukkig is ie nog gewoon dicht.

In de bus, een kwartiertje rijden naar Levi maakten we al kennis met de natuur. Wat weids en wat mooi wit. Veel bossen die allemaal wit besneeuwd zijn. Prachtig.

Inchecken ging soepel, onze boeking kreeg een upgrade naar een luxe appartement. Geweldig hoor, een ruime sauna in het prachtige appartement. Heel luxe allemaal. En als het meezit kunnen we vanavond het Noorderlicht zien. Het is helder en goed te zien vanaf een groot bevroren en besneeuwd meer vlakbij.

Vandaag de omgeving maar wat verkennen. We zijn eerst naar het dorpje gelopen voor een kopje koffie. Het dorpje is geheel autovrij. Van daaruit zijn we naar de skipiste gelopen, dat ziet er erg mooi uit. De laatste helling is iets stiller, maar goed te doen denken we.
We hebben voor 3 dagen activiteiten al geboekt en willen ook wel een dagje gaan skiën. Liefst ook eind van de dag want vanaf 16.00 wordt het donker en wordt de piste kunstmatig verlicht.

We zijn ook nog even naar het meer geweest om te zien hoe we moeten lopen naar de plek om het Noorderlicht te zien als dat er is. Prachtig daar, wat een ruimte en uitzicht. Wel een fris windje op de terugweg.
Ben benieuwd vanavond!

Na het diner zijn we nogmaals naar het meer geweest. Op zoek naar het Noorderlicht. Yvonne had haar hele koffer aangetrokken, lekker veel laagjes dus, met als gevolg dat ze het halverwege bloedheet had.  We waren zeker niet de enigen, het halve dorp liep uit. Het was een heerlijke wandeling maar we hebben geen Noorderlicht gezien. Wel een roze/groen verlichte boom. Daar doen we het voor nu maar even mee. Dichterbij komen we vandaag niet.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yvonne Doncker:
    11 februari 2023
    Leuk dat we jullie kunnen volgen 😘
  2. Jamie:
    11 februari 2023
    Beetje jammer dat je mooie slaap foto er dan niet tussen staat 😋
  3. Jos:
    11 februari 2023
    Je wordt op je wenken bediend. Hier komt ie! Niet miss Holland hoor!
  4. Jamie:
    🤣🤣
  5. Silja:
    11 februari 2023
    Wat leuk zeg om zo jullie reis te volgen. Heel veel plezier xxx
  6. Syl:
    11 februari 2023
    Prachtig hoor! We duimen dat jullie het noorderlicht zien.