Dag 4 Yosemite Valley - Bakersfiel

17 juli 2019 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag weer vroeg op want Yosemite Vally Park staat op het programma. Yosemite is het park met spectaculaire pieken en valleien. In 1864 werd Yosemite een state park en in 1890 het 2e nationale park van de Verenigde Staten. Yosemite is een van de grootste natuurgebieden in Nevada. Het heeft een hoogteverschil van 4000 meter en heeft 5 grote gebieden; bosgebied, laaggebergte, hooggebergte, subalpine en alpinegebergte. Er is een perfect klimaatvoor meer dan 160 beschermde bedreigde planten in het park.

Onderweg naar Yosemite Valley reden we door een klein dorpje. De huisjes in dit dorpje waren in oud westerse saloon style. Een mooi punt om even de benen te strekken en een paar foto's te maken. Het wordt al langzaamaan warmer, lekker hoor.

De 740m hoge Yosemite Falls bestaat uit verschillende watervallen. Deze watervallen zijn vanuit de hele vallei te zien. De eerste waterval die we tegenkomen is de Bridaveil Fall. Om bij deze waterval te komen moeten we een klein stukje lopen. Ondanks dat het hier erg warm is, was het een fijne wandeling waarbij je aan het eind beloond werd met heerlijke watermist die over je heen spetterde van de waterval. Van dichtbij gaf de waterval een schitterend schouwspel met waterdamp en zon.
Terwijl we door de Valley rijden komen we nog langs een andere grote waterval. In de Valley view is een uitkijkpunt over Yosemite Valley. Bij het uitzichtpunt kunnen we genieten van een prachtig uitzicht langs de Merced River, met bomen bergen en de waterval op de achtergrond.
Hierna rijden we terug, hoger de bergen in om de vallei te verlaten. Boven op de berg is nog een laatste uitkijkpunt over de vallei. Bergen en bomen, indrukwekkend hoor. Yosemite Vally staat ook bekent om zijn hoge bomen. Het waren dan ook wel enorme bomen als je er naast stond.
Na het bezoek in Yosemite zijn we doorgereden naar het stadje, Bakersfield, hier overnachten we. Voor het eerst komen we redelijk op tijd aan, zodat we tijd hebben om even heerlijk bij het hotel, aan het zwembad op een terrasje te zitten. Tijd voor bier/wijn!!!!

De mooie foto’s zeggen meer dan woorden kunnen doen. We hebben alleen een WiFi probleem, dus die komen later!